top of page
Ondřej Balajka

Blatenská whisky Martin’s Barrel oblékla dubový kabát

Co vznikne, když spojíte český nakuřovaný slad, artéskou vodu a zlaté české ručičky? Přece prémiová nakouřená whisky Martin’s Barrel ze Zámecké palírny Blatná.

Její láhve jsme si vzali do parády v našem designovém studiu – a navrhli nové etikety, které poutají pozornost už z dálky, respektují samotnou přírodu a tvoří pevný základ pro budoucí rozšíření portfolia.


Vystoupit z davu

Filip Větrovský, Marketing Director Premier Wines & Spirits, nás oslovil s briefem na redesign stávajícího produktu české whisky. Jeho přáním bylo přijít s origiálním řešením, navrhnout výrazný design obalů, který bude nepřehlédnutelný ve všech prodejních kanálech. Při prvotní rešerži a prozkoumání vlastností samotného produktu jsme se pustili do práce.


Při návrhu etiket jsme se rozhodli pro radikální změnu. Původní etiketa měla klasické rozdělení ploch, jako je přední a zadní etiketa, což jsme chtěli určitě změnit. Vsadili jsme na unikátní tvar, který se nově skládá ze 3 částí: krček, hlavní etiketa a spodní proužek, kde celá spodní část je poměrně široká a obepíná velkou část lahve, zároveň jsme zrušili kompletní zadní etiketu. Vybočují tak z řady standardních whisky etiket, kterých v regálech potkáte desítky.


Vizuální identita a barvy

Vzhledem k tomu, že se jednalo o radikální změnu značky, měli jsme možnost pozměnit tento produkt ve všech jeho bodech. Jako je samotné písmo a logo, definice barevné škály značky a další prvky vizuální identity. U písma jsme zvolili ručně upravený řez, který má nepatrně ostré hranky u některých znaků a dává tak značce poměrně zajímavý dynamický nádech, který je u moderní a perspektivní značky důležitý.


Inspirováno přírodou

Dekor etikety vychází z výrobního procesu destilátu. Single malt whisky Martin’s Barrel se vyrábí z nakuřovaného sladu – a pak zraje v sudech z českého dubu, kde získává jedinečnou barvu a chuť. Právě ručně ilustrovaný motiv dubového dřeva tvoří jádro nové brandové identity. Naši ilustrátoři věnovali této části práce dost času a připravili více přístupů. Nakonec zvítězil příčný řez dubového stromu, kde vyniknou krásná léta tohoto pěkného českého dřeva a zároveň nepůsobí rušivě v rámci kompozice dalších prvků na etiektě. Najdete ho nejen na etiketě whisky, ale i na dalších produktech značky.


Barvy, které zaujmou

K prémiovému produktu patří vkusná etiketa v atraktivních barvách. Neočekávaly se extravagantní barvy, ty jsme si s klientem chtěli nechat na následné limitované edice, o kterých bude později řeč. Zvolili jsme tedy umírněnější barevnou škálu pro základní portfolio a tou byly nakonec tyto barvy:

Bílá a červená barva doplněné zlatou ražbou. Bílá představuje čistotu – a v regálu jde navíc dobře vidět. Kombinace červené barvy a zlaté ražby pak evokuje oheň, který hraje při výrobě whisky klíčovou roli.

Kromě etiket jsme navrhli také stylovou dárkovou krabici, ve které si může zákazník láhev odnést.


Tímto projektem ale naše spolupráce nekončí. Designéři si vzali na paškál také limitovanou edici značky, která na své uvedení do regálů teprve čeká. Ale o té si povíme až příště…


9 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comentários


bottom of page